Sayang Fattah Amin dan Fazura, Fattah Amin, Fazura

Peluang Menangi 50 Pasang Tiket Wayang Filem The 5th Wave Pada 13 Januari Ini

Peluang Menangi 50 Pasang Tiket Wayang Filem The 5th Wave Pada 13 Januari Ini


Peluang Menangi 50 Pasang Tiket Wayang Filem The 5th Wave Pada 13 Januari Ini

Posted: 07 Jan 2016 01:19 AM PST

Lama sudah rasanya Abang Nara tidak menganjurkan "Movie Day Out" bersama anda semua. Sempena tahun baru ini, dengan kerjasama Sony Pictures Malaysia, Abang Nara ingin mengajak anda semua menonton sebuah filem aksi, The 5th Wave. Excited tak?

the 5th wave

Abang Nara memang suka filem-filem aksi lebih-lebih lagi kalau yang melibatkan makhluk asing (alien). The 5th Wave mengisahkan bumi yang hampir hancur musnah setelah diserang 4 kali oleh makhluk asing. Cassie yang dilakonkan oleh Chloƫ Grace Moretz berusaha sedaya upaya untuk menyelamatkan dirinya dan juga adik kesayangannya. Untuk menghadapi serangan kali kelima para makhluk asing ini, Cassy telah pun bekerjasama dengan seorang jejaka muda, Ben Parish yang dilakonkan oleh Nick Robinson.

the 5th wave

Mampukah Cassie menyelamatkan dirinya, adiknya dan manusia sejagat dengan kerjasama ini?Adakah makhluk-makhluk asing ini akan menamatkan riwayat hidup manusia di muka bumi menerusi serangan kelima ini? Kalau nak tahu, kenalah tengok filem The 5th Wave yang bakal ditayangkan di pawagam seluruh Malaysia bermula 14 Januari 2016 ini. Namun khas untuk pembaca BeautifulNara, anda akan dapat melihat filem ini lebih awal pada tarikh dan waktu di bawah:-

TARIKH: 13 Januari 2016 (Rabu)
MASA: 8.30 malam
TEMPAT: GSC 1 Utama

the 5th wave

Abang Nara ada 50 pasang tiket untuk diberikan kepada anda semua. Caranya mudah sahaja. Hanya perlu isikan borang di bawah dengan slogan "Kalau saya kena lawan makhluk asing saya akan….". Silalah lengkapkan slogan tersebut sekreatif dan sekelakar yang boleh. Tarikh tutup penyertaan ialah pada hari Selasa 12 Januari 2016.


Selain tiket, Abang Nara turut mempunyai beberapa cenderahati ekslusif seperti 5 baju limited edition dan juga 5 bagpack The 5th Wave. Siapa slogan yang paling kreatif akan menang hadiah-hadiah awesome ini.


Selamat mencuba Abang Nara ucapkan. Sekali lagi terima kasih kepada Sony Pictures Malaysia atas tiket-tiket ini. Good luck!!!

Dato’ Aliff Syukri Bina Rumah Baharu RM20 Juta Ala Istana British

Posted: 07 Jan 2016 01:18 AM PST

Hasil usaha keras dalam perniagaan, usahawan muda Dato’ Aliff Syukri ataupun lebih dikenali dengan panggilan Dato Terlajak Laris tidak sabar untuk menanti rumah baharu beliau bernilai RM 20 juta yang bakal siap dibina dengan sentuhan ala Istana British.

Bahkan rumah baharu beliau ini antara rumah yang terbesar di sekitar Petaling Jaya.

Saya sukakan gaya Istana British. Jadi saya buat lebih kurang dengan konsep begitu.  Saya juga terharu kerana rumah baru saya ini disenaraikan antara rumah yang terbesar di kawasan Petaling Jaya.

Jika sebelum ini Dato Seri Vida menerima pelbagai kritikan selepas muncul dalam program Terlajak Puteh Nampak, Aliff juga turut terkena tempias yang sama.

Aliff pernah menolak permintaan pihak Astro sebanyak dua kali sebelum muncul dalam program berkenaan. Bukan niat ingin bermegah dengan kekayaannya, Aliff hanya ingin menjadi sumber inspirasi buat mereka diluar sana.

Apabila Astro telefon sebenarnya dua kali saya menolak sebab saya tak mahu dikatakan yang bukan-bukan. Tapi bila fikir balik, oklah saya terima dengan niat yang baik.

Namun secara jujurnya bukan senang saya nak jadi seperti sekarang.  Macam-macam perkara yang saya kena lalui.  Ingat lagi dulu, saya pernah terima ugutan bunuh, ada orang nak pukul saya, dan macam-macam atas pelbagai alasan.  Biasalah dalam bisnes kan.  Jangan tak tahu, yang benci dengan suara kepit saya pun ada.

Tapi saya tak pernah sakiti hati orang lain dan saya jujur dalam bisnes.  Alhamdulilah, sehingga hari ini berkat semua itu, saya ok dan tidak alami apa-apa.  Syukur.

Sudah lama bekerja keras, tentu sekali setiap insan mahu menikmati dan mencapai setiap impian mereka dalam sesuatu perkara. Jangan mudah cemburu dengan kejayaan orang lain, tetapi cuba bangkit dan usaha untuk mengubah hidup kita.

Sumber Berita: Media Hiburan

Terkejut Suami Bawa Anak Ke Thailand: Zahnita Wilson Buat Laporan Polis

Posted: 07 Jan 2016 12:24 AM PST

Pelakon Zahnita Wilson yang menghadapi konflik rumah tangga bersama suaminya Zackery Ghouse Abd Gafoor sejak 2011 dan kini sedang dalam proses bercerai terkejut apabila lelaki tersebut membawa anak mereka bercuti di Thailand sedangkan passport mereka berada di tangan Zahnita.

Menerusi kenyataan Zahnita di Harian Metro, kedua-dua anak perempuan mengikuti Zackery ke Thailand pada 2 Disember tahun lepas dan pulang seminggu selepas tarikh berkenaan.

Namun yang menjadi persoalan, bagaimana suami boleh diberikan pasport baru untuk anak sedangkan pasport lama mereka masih sah tempoh sehingga Mei 2019 dan berada dalam simpanan saya?.

Meskipun anak-anak Zahnita dibawa oleh bapa mereka, hati ibu mana yang tidak risau apatah lagi sedang dalam proses berpisah. Apa sahaja boleh berlaku dan yang paling perit jika ada kemungkinan untuk memisahkan Zahnita bersama anak-anak beliau.

Harapnya Zahnita dan Zackery dapat menyelesaikan kemelut rumah tangga mereka dengan baik. Kasihan anak-anak yang menjadi mangsa.

Sumber Berita: Harian Metro

Nelydia Senrose Dan Qi Razali Bercuti Ke Koh Lipe, Thailand Bersama?

Posted: 07 Jan 2016 12:00 AM PST

Baru-baru ini, Nelydia Senrose ada memuat naik foto beliau bercuti ke pulau popular Koh Lipe di Thailand.

Namun, apa yang menarik perhatian kami ialah Qi Razali juga berkongsi foto beliau di satu tempat peranginan yang sama dengan Nelydia.

Ini menimbulkan persoalan dikalangan peminat , adakah bibit percintaan antara mereka berdua sudah kembali? Ataupun ia sekadar kebetulan Nelydia dan Qi berada di tempat yang sama.

Kalau betul mereka sudah bersatu kembali sebagai pasangan kekasih , apa salahnya bukan?  Bertahun Nelydia dan Qi bercinta, tak mustahil rasa hangatnya cinta dan kasih sayang itu masih ada didalam hati mereka. Semoga mereka berdua kali ini dapatlah kekal sehingga ke jinjang pelamin. Hehe..

Elyana Redha Keguguran : Tidak Tahu Beliau Sedang Hamil

Posted: 06 Jan 2016 09:45 PM PST

Penyanyi Elyana redha apabila doktor mengesahkan beliau keguguran anak keduanya pada usia 7 minggu didalam kandungan.

Jelas Elyana, beliau sama sekali tidak tahu sedang berbadan dua dan hanya mengetahui berita beliau hamil selepas insiden tumpah darah.

Doktor menasihati Elyana untuk membuat pemeriksaan lanjut pada hari Jumaat ini bagi memastikan tiada bayi diluar rahim beliau. Malah, Elyana juga harus menjalani tempoh berpantang untuk memastikan rahim beliau kembali pulih.

Umum mengetahui karakter saya yang kasar dan lasak, oleh itu saya terkejut ketika tumpah darah semalam kerana sama sekali tidak tahu sedang hamil tujuh minggu. Doktor menjelaskan saya keguguran.

Namun, saya perlu membuat rawatan susulan bagi memastikan tiada bayi luar rahim. Semoga semuanya dipermudahkan dan saya boleh menjalani proses berpantang mengikut cara tradisional bagi memulihkan kembali rahim.

Buat masa ini, saya menjalani rutin harian seperti biasa. Ada juga sesekali terasa sakit dan saya berehat seketika sehingga rasa itu hilang. Mengenali diri saya yang lasak ini, memang susah untuk duduk berehat di rumah

Apa yang berlaku tidak mematahkan usaha Elyana untuk mendapatkan cahaya mata lagi dan akan lebih berhati-hati di masa hadapan.

Kehamilan ini kadang-kadang sukar untuk kita tahu jika tidak mengalami tanda-tanda seperti muntah ataupun alahan. Meskipun  ada juga perasaan sedih, kami tahu Elyana seorang yang cukup kuat, mungkin bukan rezeki kali. Setiap yang berlaku ada hikmahnya.

Sumber Berita: BH ONLINE

Niat Kahwin Ada, Cuma Tiada Calon Lagi – Zizan Razak

Posted: 06 Jan 2016 09:18 PM PST

Sekitar tahun lepas, berita mengenai Zizan Razak hendak berkahwin cukup hangat diperkatakan. Tambahan, pula  seorang  gadis bernama Nur Edora Diyana dikatakan bakal menjadi isteri kepada pelawak tersebut.

Beberapa bulan telah berlalu namun sehingga kini Zizan masih lagi solo dan memberitahu beliau ada mempunyai niat untuk berkahwin tetapi masih belum bertemu dengan calon yang sesuai.

Saya memang sudah lama ada niat untuk berkawin, namun calon sahaja belum ada lagi. InsyaAllah kalau ada jodoh saya akan beritahu dan tidak akan sembunyikan perkara baik itu.

Berbicara mengenai segala kontroversi yang melanda dirinya pada tahun lepas, Zizan menganggap ia satu ujian daripada Allah SWT dan pengalaman itu membuatkan beliau lebih matang.

Ada orang yang memang suka cipta kontroversi tetapi bukan saya, kalau boleh memang saya mahu mengelak daripada perkara tersebut.

Namun, itu semua ujian Allah dan apa yang saya boleh buat ialah belajar daripada pengalaman untuk mengawalnya agar tidak menjadi lebih buruk.

Aik, sebelum ini bukan main lagi beritahu beliau akan berkahwin. Katanya kedua-dua belah keluarga juga sudah berbincang mengenai perkahwinan Zizan dan bakal isterinya. Tup-tup tiada calon lagi untuk berkahwin…Erm..

Sumber Berita: mStar Online

(2 FOTO) Erin Malek Kini Sudah Berhijab Sepenuhnya?

Posted: 06 Jan 2016 08:54 PM PST

Sering memuat naik foto beliau memakai tudung di akaun Instagram, beberapa peminat mula bertanya adakah Erin Malek kini sudah berhijab sepenuhnya?

Tidak mengeluarkan sebarang kenyataan berhubung perkara berkenaan, Instagram Erin dihujani dengan  komen-komen positif mendoakan agar aktres itu terus berhijab.

Malah, ada juga yang memuji bahawa Erin tampak lebih manis dan cantik ketika mengenakan hijab.

Mungkin juga Erin sedang perlahan-lahan melatih dirinya untuk menutup aurat. Kami harap pintu hati Erin akan terbuka untuk bertudung sepenuhnya. InshaAllah. Apa yang penting biarlah beliau berubah secara ikhlas dan bukan atas paksaan orang lain.

Marsha Mahu Jaga Suami Untuk Banyakkan Pahala Buat Bekalan Ke Syurga

Posted: 06 Jan 2016 07:34 PM PST

Seronok mendengar Marsha Milan Londoh bercerita tentang konsep pahala selepas bergelar isteri kepada Mohamed Shaiful Nizam baru-baru ini. Iyerlah, Marsha baru sahaja memeluk Islam. Sudah tentu banyak yang perlu dipelajari. Konsep pahala ini bukanlah sesuatu yang mudah. Namun bagi seorang isteri, senang sahaja nak dapat banyak pahala. Cuma perlu gembirakan hati suami, jaga suami elok-elok, dengar cakap suami dan sebagainya. Confirm banyak pahala dapat.

marsha pahala

Marsha jelas memahami kepentingan menjaga suami. Abang Nara juga rasa teruja apabila membaca keterujaan Marsha bergelar seorang isteri. Insya Allah bahagia sehingga ke akhir hayat. Kata Marsha:-

Baru saya tahu, kelebihan menjaga suami mendatangkan banyak pahala dan pahala itu juga adalah bekalan buat kita ke syurga. Itu membuatkan saya lebih seronok bergelar seorang isteri. Alhamdulillah, syukur.

Satu permulaan yang baru dan banyak perkara baru saya perlu belajar. Maklumlah sebelum ini hidup sendiri, sekarang dah bersuami, jadi kenalah siapkan makan, pakaian suami dan perkara lain.

Apa-apapun saya sangat gembira dan berasa bertuah dan teruja untuk menjadi seorang isteri yang terbaik InsyaAllah

marsha pahala

Semoga rumahtangga yang dibina oleh Marsha dan Shaiful akan diserikan dengan kehadiran cahaya mata dalam masa terdekat ini. Sama-samalah kita doakan. Semoga Marsha dan suami bersatu hati membuat pahala sebanyak mungkin semampu yang boleh. Good luck and all the best. Sumber Mstar Online.

maleena

P.S: Yeah!!! Stock clearance kaw-kaw daripada www.maleena.my sehingga 9 Januari ini. Bertindak cepat stok dah semakin surut. Kalau terlambat memang menyesal. Memang murah sangat-sangat. Jangan lupa ikuti Facebook Maleena dan follow Instagram @maleenaofficial untuk tidak terlepas update terbaru.

(11 GAMBAR)Putri Aleesya, Puteri Hanez Suraya Dan Romie Razin

Posted: 06 Jan 2016 06:15 PM PST

Pada 29 Disember lepas, pelakon Hanez Suraya telah selamat melahirkan anak pertamanya yang diberi nama Putri Aleesya. Putri Aleesya dilahirkan dengan berat 3.5 kilogram pada jam 9.48 malam di Pusat Perubatan Prince Court, Kuala Lumpur secara normal. Aleesya merupakan anak pertama dari perkahwinan Hanez dengan Romie manakala anak ketiga Romie yang telah mempunyai dua cahaya mata lelaki dari perkahwinan terdahulu dengan Liyana Manan.


 photo 10.jpg

Gambar-gambar Aleesya ialah hasil bidikan The Photolicious. Lagi 10 gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya.


 photo 9.jpg
 photo 6.jpg
 photo 7.jpg
 photo 8.jpg
 photo 5.jpg
 photo 4.jpg
 photo 1.jpg
 photo 3.jpg
 photo 2.jpg
 photo 11.jpg

Maria Farida Tidak Tolak Kemungkinan Bekas Anak Tiri Suami Dihasut Untuk Memburukkannya

Posted: 06 Jan 2016 04:55 PM PST

Datin Maria Farida, 47, menjalani kehidupan sebagai ibu tunggal dalam tempoh yang lama sebelum berkahwin dengan Datuk Rahman Shakur, 63. Namun begitu, setelah perkahwinan mereka, bekas anak tiri Rahman telah tampil baru-baru ini dengan cerita bahawa Maria ialah punca dia dan empat adiknya yang merupakan anak kandung bekas isteri Rahman terabai.
 photo 917841_319946201462557_1333315931_n.jpgBercakap pada Utusan Online, Maria memberitahu anak-anak tiri Rahman mungkin telah dihasut:

Saya sendiri tidak faham apa yang berlaku sebenarnya. Sehari sebelum saya dan suami pergi menyambut tahun baharu, saya ada melawat Anis (Nurshazleen Anis) di hospital. Ketika itu semua baik, malah saya dan dia sendiri memang sangat rapat. Bila perkara ini timbul, saya dan suami agak bingung sebenarnya. Tidak tahu apa yang dia mahu. Memang ikutkan suami saya ada memarahi dia, tetapi itu juga selepas adik-beradik dia yang lain mengadu tentang apa yang kakak mereka sudah lakukan. Jadi saya fikir mungkin dia marah sebab soal itu.

Maria juga menjawab dakwaan bahawa suaminya tidak lagi menanggung kehidupan mereka seperti sebelumnya:

Dia berbohong, sebetulnya selepas kami bernikah, memang saya dan suami sudah bersetuju hanya mengambil dua anak kandung suami, Aisyhea dan ?Qalif Ryan tinggal bersama. Namun bukanlah kami membiarkan mereka begitu sahaja kerana dalam masa yang sama suami turut menyediakan sebuah kediaman mewah untuk dia (Anis) tinggal bersama adik-beradiknya yang lain.

Malah setiap minggu juga suami dan saya akan membelikan keperluan rumah untuk mereka. Tidak sekadar itu, untuk keselesaan mereka juga, suami turut memberikan sebuah kereta mewah buat kegunaan harian mereka. Sehingga ke hari ini juga, suami saya tidak mahu mereka terasa hati dengan apa yang berlaku. Jadi dia ambil tanggungjawab menyediakan kehidupan yang sama seperti sebelum ini. Jadi di bahagian mana, suami saya atau bekas bapa tiri mereka ini membiarkan mereka?

Maria juga dituduh mengawal keputusan Rahman. Menjawab dakwaan itu:

Antara sebab saya jatuh cinta dengan suami kerana sikap penyayangnya. Bayangkan walaupun keempat-empat anak tersebut bukan darah dagingnya. Namun dia tetap mengambil tanggungjawab untuk menjaga mereka seperti seorang ayah kandung. Malah selepas bercerai dengan bekas isterinya sebelum ini, mereka lebih jelas sebenarnya suami saya hanya bertindak sebagai penjaga sahaja.

Dalam keadaan ini saya tidak pernah mahu menghalang suami meneruskan tanggungjawabnya seperti yang dilakukannya sebelum ini iaitu menjaga mereka dengan penuh kasih sayang dan menyediakan segala keperluan, itu yang tetap diberikan suami saya sehingga saat ini. Malah saya sendiri cukup selesa dengan hubungan yang terjalin sebelum ini dengan anak tiri suami saya. Sebab saya tahu suami terlalu sayangkan mereka.


 photo 12356319_1494019404237244_973750547_n.jpg
Sementara itu, Maria mengakui dia berasa sangat bahagia setelah bekahwin dengan Rahman:

Saya sangat bahagia, malah memang berbaloi sebenarnya untuk saya solo dalam tempoh yang panjang. Mungkin jika berkahwin awal saya tidak akan bertemu dengan suami saya kini. Bagaimanapun bukan mudah sebenarnya, kalau ikutkan rumah tangga saya memang selalu diganggu bekas isteri suami saya.

Bayangkan ada suatu hari dia boleh menghantar pesanan ringkas maki hamun, dan keesokan hari dia merayu pula.

Mujur suami saya seorang yang sangat penyabar, malah dia langsung tidak mahu ambil tahu apa yang berlaku kerana fikirnya fokus dia kini adalah untuk membekalkan kasih sayangnya sebagai seorang suami dan ayah kepada anak-anaknya sahaja.

Untuk tahun 2016 fokus Maria adalah untuk menjalani kehidupan baharu sebagai isteri dan ibu. Maria juga berharap anak-anak tiri Rahman akan meneruskan kehidupan dengan perasaan yang lebih positif kerana masing-masing juga sudah besar dan matang.

Memang nampak bahawa Datuk Rahman seorang yang bertimbang rasa kerana tetap menyediakan keperluan seperti rumah dan kereta untuk anak-anak tirinya yang tiada pertalian darah sedangkan ramai anak anak-anak muda lain perlu berusaha sendiri untuk membeli rumah dan kereta buat diri mereka. Semoga Maria dan Rahman bertabah menghadapi dugaan ini.




@



Peluang Menangi 50 Pasang Tiket Wayang Filem The 5th Wave Pada 13 Januari Ini